top of page
Search
  • Writer's picturepiše Alenka, fotka Lovro

Goveja juhica - še ena podivjana klasika

Updated: Mar 14, 2021


Moja nona mi je večkrat govorila o svoji mladosti. Pravila mi je, kako se je njena mama z velikim loncem v rokah vrtela po vrtu in se spračevala - Kaj naj dam not? Pa je nabrala malo tu in malo tam nekaj trave in je bila juha za vso številčno družino. Otrici, vi ne veste, kaj je lakota! mi je govorila nona. In res ne vemo. Juha iz trave v noninem porcelanu pa vseeno tekne tudi meni! Ker živim v zlatih časih obilja, pa jo jaz pripravim bolj razkošno.

Ob prebiranju starih virov sem se naučila, da so včasih vsa zelišča imenovali trava. In čeprav je veljala za hrano revežev, je prav "trava" krepila njihovo zdravje. Če primerno izbereš zelišča, je takšna travnata goveja juha odlično zdravilo. Predvsem pa izberi take, ki ne zagrenijo.

Sestavine:

- goveja kost

- čebula

- jušna zelenjava (korenje, koleraba, zelena, lahko pa tudi zelje, ohrovt,...)

- paradižnik

- mlad česen z zelenjem

- regačica

- koprive

- trpotec

- maslo, sol in poper po okusu

Priprava v dveh korakih

1. korak: prepraži čebulo

Stopiš maslo in na nizki temperaturi čebulo pražiš kakšnih deset minut.

2. korak: kuhanje

Dodaš vse ostalo, zaliješ z vodo in kuhaš vsaj eno uro, lahko pa tudi dve.

Če imaš čas, lahko malo pokompliciraš, da juhe ni treba precejati. Iz čiste krpe pripravi "čajno vrečko". Vanjo zaviješ vse, kar daje dober okus, a nočeš, da se znajde na krožniku. Jaz sem zavila vso divjo zelenjavo in govejo kost. Potem sem paketek zavezala z belo vrvico (ja, bravne zanajo spustit barvo...) in ga dala zraven kuhat.

In čez dobro uro paketek vzameš ven in juha je pripravljena za na mizo!

Dober tek!

12 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page